wenchepenke

Bandyhelg och promenader..

2014-10-20 @ 10:29:44

I helgen har det varit fullt upp med bandy för både Lars och Bia. Lars sitt lag har haft svenska cupen spel (eller vad det heter??) och Benjamin har haft bandyläger.
Benjamin har haft jätteroligt. Några spelare från Alaget har hållit i träningen + att några spelare från Finnland var med. Så nu har han fått autograf på tröjan av Kimmo som spelade i Edsbyn förr 😀👍 Något nöjd kille!
Kronan på verket var väl att Lars hämtade och skjutsade honom till träningen på 4 hjulingen 😀 motortokiga grabben min.

På lördag var vi ute på promenad. Passa på när vädret var bra. Dom stora barnen cyklade ( inte Christian) och Anine satt i vagn.

Eirik ville inte följa med så vi tog med grannpojken som är Benjamins kompis.
Faktiskt gick turen till stora stolen! På mina snart 13 år här i Sverige och Edsbyn, så har jag aldrig varit upp dit. Men nu så :-)



Söndag var vi oxå ut på samma rond. En promenad jag ångrade att jag hade gett mig ut på, lite för sent. Då vi hade kommit halvvägs slog Anine sig helt vrång. Vill inte sitta i vagnen, vill inte gå och inte bli buren. Nähä?? Vad ska vi göra då? Vi kunna ju inte stå där... Hade ju tider att passa.. Urk! Tillslut blev jag tvungen att sätta henne i vagnen med tvång! Hon skrek som en stucken gris, så om någon hörde vrål och gallskrik efter Ämnebovägen igår, så var det bara oss 🙈 Jisses, vilket humör!! Och det värsta: hon har ärvt det av mig 🙈🙊


Senare på kvällen var jag ute och gick med Erika! Skönt!
Idag blir det en vända till Bollan och hanfla lite på Willys. Ska även leta lite presenter till 2 stycken som fyller år på lördag 😊
Då är det Lars och Benjamin som ska firas! Dock blir kalaset veckan efter, för grabbarna åker till pappa på fredag..

Nä sätta lite fart här!
Ha en bra dag 👍
kramen 💜

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback