wenchepenke

Shopping.

2014-08-27 @ 11:31:38

Igår var vi en sväng till Bollnäs, flickorna och jag. Även moster Linda följde med 😊 Det var dags att köpa tennisskor till Molly och höstmössor åt jänterna.
Molly hade fått pengar av morfar i present så hon var shoppingsugen. Först ville hon bli snygg i håret 😉




Hon köpte en mössa, et diadem och lypstyl (som hon säger 🙊). Så hon var nöjd!
Sen åkte vi på Mobackes och handlade lite höstplanter. Nu när byggställningen är borta, går det ju att fixa lite. Så blev det:


Jag är inte så duktig på det här med blommor, men det blev bättre än inget iaf 😊
Sen var det här med maten då.. Jag tycker att man gör bara samma samma och man blir så less! Samtidigt som jag skulle vilja prova på lite nya recepter, så finns inte orken där! Men jag gjorde et tappert försök igår iaf. Gjorde nåt som jag kan kalla för "Taco-fisk" 😊.
Inget recept jag hittade, utan bara fantasin som löp löpsk 😝
Alaska Pollock använde jag mig av, men funkar nog bra med torsk med.

Alaska Pollock
1påse tacokrydda
tortilla chips
creme fraishe
grädde
salsasås
riven ost

1) Jag kryddade fisken med tacokrydda och förstekte 10 min på 175 grader
2)krossade sönder tortillachipsen lite lätt över fisken.
3)klickade ut creme fraishe och hällde över salsa och grädde. Strödde på osten.
4) in i ugnen tills osten fått färg. ca 15-20 min skulle jag gissapå.
Serverade med ris och grönsaker.

Det blev lyckat 😊😊😊
Ungarna som annars är lite anti-fisk, åt och åt. Fyllde på flera gånger till och med 😊 Så det kan nog bli flera gånger!

Nu ska jag käka lite lunch och ladda för kvällsjobbet!

Ha en bra dag!
Kram W 💖

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin W

Åh det där måste testas! Har en fiskhatare bland barnen så det är en evig kamp varenda fiskmåltid!
Man kanske till o med kan lura henne att det är nåt annat än fisk ;))

Svar: Ja du Malin, till och med Molly rensade tallriken!! :-) Hon är en riktig all-mat-är-äcklig-barn nu för tiden! Inget som duger!! Men igår åt hon ;-)
wenche ross

2014-08-27 @ 12:02:41
URL: http://wikstromsmalin.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback