wenchepenke

Våren på väg?

2013-05-05 @ 21:33:28

Idag har det varit rätt så fint ute tycker jag. Det börjar kännas att solen tar - när vinden håller sig borta! Älskar att det börjar bli min favorittid på året :-) Men det är även lite jobbigt för mig med vårsolen. Jag får nemligen soleksem. Ser ut såhär nu lite här och var i ansiktet:


Det syns inte så jättemycket, men ni ska veta att det känns! Kliar och svider som bara f*n! Såhär är det varje år tills hyn har blivit van. Bara att försöka komma ihåg solkräm innan man går ut :-) men det är ju det som är så svårt. Att komma ihåg! Skylda sig själv då :-P

Annars har vi varit i Getryggen hela dagen. Das för den årliga vedhuggningen. Vintern har knappt tagit slut innan man tänker på värme för kommande vinter :-P Men så är det! Veden måste hinna torka lite innan man kan elda den.. Är så fint i Getryggen! Lugnt och tyst, bara fåglarna och vattnet som hörs. Idyllisk som bara den och man mår så bra :-) Har sett mig ut et hus/stuga som jag skulle vilja ha, men jag antar att man får pröysa rätt mycket för att få det ;-) Ligger nära vattnet, öppet runt om (då trivs inte myggjävlarna så gott) och dom har en egen strand! Ge mig!!!


Antar att dom inte kommer att ge mig det, men drömma får man ju ;-)



Eirik och jag på sovpromenad med Anine.

Nu ska jag umgås med mitt stora hjärta! Inte många tillfällen för det nu för tiden. Mycket jobb har han så bäst att krama om honom lite extra nu då :-D

//Wenche

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback