wenchepenke

Ska jag ge upp..?

2013-02-27 @ 12:08:15

Velar hit och dit över det här men amningen. Jag vill ju så gärna fortsätta, men det funkar ju inte riktigt som det ska! Är det värt alla stresskänslor och kämpande för att få henne att ta bröstet när hon ändå inte blir mätt och man måste ge flaska sen?? Är hon riktigt hungrig så tar hon bröstet tills hon fått något i magen, efter det släpper hon taget eller somnar. Man får väcka, rapa, byta blöjor allt för att hon ska bli sugen igen och ta nästa bröst. Då kan hon ligga och "hacka" i 10 min innan hon suger.. jag känner att jag blir stressad och matningen tar fruktansvärt lång tid så just nu känns det som att det är lika bra att bara ge tillägg...
Det ska väl kännas bra??

Idag har jag haft Rosis här på frukost. Jag gjorde hennes goda Scones :-) Då vi bodde grannar på St.Olovs hade vi ofta frukostar tillsammans. Det var lite som et kollektiv. Ungarna sprang mellan lägenheterna som dom ville och vi hjälpte varandra med barnpass! Fina minnen :-)

Nu blev kortet felvänt igen.. Sorry! måste kolla upp det där..

idag väntar första gympasset på 8 mnd (??). ska bli skönt att komma igång igen! dock blir det mjukstart nu ett tag framöver, är ju bara 4 veckor sen förlossningen så kroppen är väl inte helt stabil än...

Ha en braig dag!
//Wenche

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback