wenchepenke

Äntligen kom hon!

2013-02-07 @ 09:20:02

Hej!
Nu var det ett tag sen jag bloggade, men det har ju sin förklaring. :-) Jag försöker vänja mig till livet som 5 barnsmor :-) Hormonerna är överallt och man gråter och skrattar om varandra. Detta är tydligen helt normalt, men ibland funderar jag på om jag kommer vara såhär för alltid, men det vet jag ju att jag inte kommer vara :-) innom någon vecka har det lagt sig lite och jag är mitt gamla jag igen :-)

Förlossningen då.. :-) Det blev en knepig start med et fruktansvärt snabbt slut! Värkarna började kl 3 på natten 28:e Januari. Jag hade värkar hela dagen och vid 14 tiden var det 3-5 min mellan värkarna så då åkte vi in till Falun. Väl inne lugnade det ner sig såklart så vi var ute och gick lite. värkar hade jag, men dom hade ingen verkan så på natten bestämde dom att dom skulle stoppa upp värkarbete så att vi fick sova. Så så blev det.
Dagen efter var jag öppen 3 cm men inga värkar just, så dom tyckte vi skulle ta hål på hinnorna. 11.45 gick då vattnet och huhej vad fort det gick sen!!!
Värkarna kom slag i slag så jag kände väl att jag tappade bort mig lite i all smärta. 13.32 kom det ut en vacker flicka som har fått namnet Anine <3 4180 g och 53 cm stor.


Nu går dagarna åt att hitta någon form för rutin och det går bättre för varje dag som går :-) Anine är en nöjd liten tjej. Äter, sover och bajsar - precis som det ska vara :-)

//Wenche

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Tänk hur allt kan bli du :) skönt att hon äntligen vela titta ut . Åh en stor tjej också, att hon inte vela ut tidigare! Du hade rätt i att det var trångt där inne ;) är så glad för din/er skull och Lars fick rätt över att de var en tjej ;) haha... Sköt om er så ses vi snart. Kram kram

2013-02-07 @ 15:28:42

Postat av: Anonym

Kanske ska skriva att det är Malin som skrev till dig oxå ;)

2013-02-07 @ 15:29:41


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback