wenchepenke

Livet just nu..

2012-10-13 @ 20:58:07

Just nu känns livet rätt ok faktiskt!
Har ju gått och grubblat på om jag skulle sluta jobba eller bita ihop ett tag till. Iaf så kom jag till insikt i onsdags att det nog var läget att slänga in handduken för et tag.. Orsaken var att jag nästan inte tog mig ur sängen på morgonen :O
Såååå fruktansvärt ont i bäcknet och sen hade jag ju blivit lite stel under natten oxå så det blev ju inte lättare av den anledningen... Var så jag satt och grinade en skvätt innan jag kunna resa mig :( Då är det ju verkligen inte värd det och vem tackar mig sen om jag går sönder?? Nä, så då fick det räcka. Jag har ju faktiskt en stor familj att ta hand om oxå. Det går ju lite lättare om jag inte sitter i rullstol :P
Tokigt nog så satt jag med en jäkla härva med känslor sen. Lättnad för att jag hade tagit et beslut och bestämt mig för att lyssna på kroppen! Som en svikare för att det känns som att jag gav upp (vilket jag på et sätt gjorde...). Dåligt samvete för familjen och jobbet(???) Just den känslan förstår jag inte riktigt.. För varför ha dåligt samvete för att jag inte kan jobba? Undrar om et är graviditetshormoner som spökar :P Eller oxå så är det för att jag är kvinna och född med dåligt samvete...
Nä men nu så är det jobbiga beslutet taget och jag känner mig lugn och harmonisk igen. Ett tag.
Nu kan jag fokusera på familjen och mig själv. Så det blir nog bra ändå :)
 
Sååååå.... I helgen är man bandyänka då! Kärleken drog till Rättvik för cupspel i torsdags och kommer hem i morgon. Han var faktiskt hemma några timmar idag. Underbart att få se han igen <3 Konstigt vad beroende jag är av min man, jag känner mig inte hel när han är borta... Svårt att sova om natten och tänker på honom hela tiden.  Jag är fortfarande lika kär än :) Så nu längtar jag bara tills han kommer hem i morgon :)
 
Nu blir det att kolla om tvn har något att erbjuda mig ikväll eller om det blir att knäppa på en film.
Lite godis blir det allt iaf ;)
ha en fin kväll alla!
 
//Wenche
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback