wenchepenke

Dags att uppdatera igen!

2012-10-29 @ 18:55:15

Det var ett tag sen nu. Mamma har varit här en vecka nu så då vill man ju inte sitta på datorn direkt.. Men nu då jag känner att det är dags att skriva några ord, är nätet så himla segt så det tog typ 5 min bara att komma in på bloggkontot?? Kan det vara snövädret som ställer till det för Telia?? Iaf så är nätet jättesegt på telefon oxå så något lurt är det... Nåja. Så vad har hänt i mitt liv på senaste då? Klivit in i vecka 29 nu! Ofattbart att det "bara" är 11 veckor kvar :) Dagarna går så himla fort så man har inte tid att tänka på att det börjar närma sig. Och nu framåt är det ju en mysig tid oxå. Börja handla julklappar, pynta och baka lite. I år har jag ju tid oxå så då blir det myyyyys :) Lars och jag pratade lite på det igår om vi ska ta en hotelnatt någon stans och handla lite som vi brukar. Det ända som bromsar är väl min stora mage och smärtorna som jag har överallt :/ Men iof så är det ju bara att handla lite, vila ett skuv, handla lite igen, sova och sen handla lite dagen efter innan hemresan :P Skönt att komma iväg oxå! Annars händer det väl inte så stora grejorna här i huset om dagen. Har börjat få lite behov av att "boa". Börjar ju alltid komma i den här delen av graviditeten :P Så idag har jag plockat fram lite bebiskläder str 50-68. Tänker inte tvätta dom än, då hinner dom ju nästan bli dammiga innan dom ska användas.. Men skönt att plocka fram lite och få lite översikt över vad som behövs inhandlas.. Sen flyttade jag skötbordet ut från Mollys rum till hallen uppe. Vi har en liten krok där som inte används till nåt och där passade skötbordet perfekt in :) I morse satt Molly vid altandörren och tittade på snön hur länge som helst. Hon längtar nog ut tänkte jag, så jag frågade henne efter vi hade ätit frukost om vi inte skulle gå ut en sväng och leka i snön. Gissa om jag blev förvånad då hon sa:" NEJ inte ut, Molly vila på hoffan"!! Öh.... jag som trodde hon ville ut? Men icke.. Så då fick vi pyssla på lite inne istället. Hon har förövrigt inte kommit in i rätta tiden än, så nu kliver vi upp halv 6!! Jag är typ halvdöd innan kl är 9 på förmiddagen.... Måste oxå säga att jag inte saknar jobbet just idag i detta snöväder som varit. Då är det skönt att dra filten över huvudet istället och krypa ner i soffan. Tänkte lägga in lite kort, men det funkar visst inte heller. Inget som funkar i datavärlden för mig idag tydligen... En annan dag kanske :) Ha en skönt kväll i snö(o)vädret! //Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback