wenchepenke

Unga mödrar.

2012-01-13 @ 21:01:15

Jag har fastnat för ett program på kanal 5 som heter Unga mödrar. Det är typ en reality-serie vart man får följa en grupp unga tjejer som har blivit mamma i ung ålder. Man får se hur deras vardag är och även följa vissas graviditeter.
Allt ok så långt...
MEN jag kan inte rå för att jag blir förbannad på vissa av dom! Dom bolmer och röker med sina stora bebismage både inne och ute. Dom bolmer och röker över huvudet på sina stackars ungar INNE. Ena gången var det en tjej som höll i sin 3 mnd gammal bebis MED siggen i munnen samtidigt! Jag kan inte ens förklara hur illa det ser ut i mina ögon..
Inte en enda en av dom pratar något över att dom kanske BORDE sluta röka!!
Här om dagen visade dom en tjej som låg inne på förlossningen och skulle föda. Hon var så envis på att hon skulle ut och röka fast hon hade värkar och det inte var lagligt att röka på sjukhusområdet. Barnmorskan pratade med henne och förklarade att barnet mådde bäst av om hon lät bli att röka. Barnmorskan erbjöd henne till oh med olika hjälpmedel istället för att röka, men NEJ hon skulle ut och röka!!
Nu får jag säkert en hel del rökare på nacken, men det skiter jag i! Jag tycker bara att det är fruktansvärt egoistisk! Alla vet ju att det är skadligt att röka och det är ju upp till var och en vad dom vill göra med sina liv, men när man bär på ett litet liv under hjärtat; kan man inte då försöka sluta??? För barnets skuld? Iaf försöka trappa ner???
Och man behöver väl inte skylta med att man är gravid OCH rökare?
Och har man småbarn och är rökare, gå för fan ut av huset och rök!!! Barnen har inte bett om att få bli passiv rökare! Jag tycker verkligen att det ser helt åt hel*ete ut!!!! Gå där med stora magar och bolma på som aldrig för...
Har full förståelse för att det är svårt att sluta, det har absolut inget med det att göra!
Tror att det är ganska många med mig som tycker lika faktiskt..

Jisses vad arg jag blev nu känner jag! :O

Nu har pojkarna kommit hem igen! Skönt... :) Väntar in Lars, Christian och Benjamin som är på ön och tittar på bandy. Sen blir det mys resten av kvällen! I morgon blir en heldag med både bandy och handboll, så barnens tante Linda ska komma och håller fortet några timmar! Söndag blir det oxå barndy för Lars, så det blev inte mycket till familjhelg denna helgen.. Sen är det kvällsvecka för Lars!
Jaja, sådär är det ibland :) Skulle väl helst ha fortsatt med tapetseringen av hallen oxå väl...

Ha en fin helg!

Kramen

W

 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Helena N

Tittar oxå på denna serie,och jag håller med dig,det är helt sjukt hur dom håller på! Dom har varken råd el ska röka pga graviditet och småbarn!

2012-01-16 @ 07:42:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback