wenchepenke

Recept!

2012-01-10 @ 12:29:47

Här kommer ett recept på Penne ole cho (eller nåt sånt)!
Fick receptet av syrran efter jag åt det hos henne en gång. Göttans gött är det iaf även fast det kanske inte ser så gott ut. Ni får bedömma själv :)



1 paprika
1 liten purjolök
1 burk ananas i bitar
2 morötter
1 burk minimajs
2 vitlöksklyftor
5-6 stora champignoner
2-3 paket bacon ( skär i lagomt stora bitar)
3 dl grädde
Grön currypaste

1) Skär grönsakerna i bitar och fräs på dom tills dom blivit lite mjukare
2) Släng i bacon och fräs några minuter till.
3) Häll grädde över och låt detta koka några minuter
4) Smaksätt med grön currypaste. Detta är stärkt så börja med en halv tesked, låt det koka in en minut och ta på mer efter smak. Jag tycker inte att man behöver salta då både bacon och majs är salt i sig själv. Men alla är vi olika :)

Serveras med pasta Penne (stavar man det så? Rör-pasta alltså om någon inte känner igen namnet...)

Faktiskt så rynkade sambon på näsan då han såg vad jag slängde i stekpannan, men sen sa han att det faktiskt var gott :) Och Molly åt som bara den!

Molly fick en fåtölj av sin kusin igår! Det var stor stas :) Så i morse bar hon runt på den, gungade, satt i, klättrade på den, trätade på det, skrattade och drack välling i den.
"Titta bompaaaa" (bolibompa), sa hon i morse och satte sig i fåtöljen. Gullunge :)



Nu ska jag ta mitt trötta jag och lägga mig ett skuv innan lillpluttan ska hämtas på dagis!
Kvällen bjuder på handbollsträning med tjejerna och tapetsering av hallen.

Puss och kram

Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback