wenchepenke

På "ögon" med Christian.

2012-01-09 @ 13:09:02

Det var dags för ett nytt besök på ögonkliniken för Christian idag. Var nu ett år sedan senast, så då är det dags att kolla om det har blivit någon ändring.
Kl 9 hade vi tid, så Molly och jag fick ställa klockan idag och åka iväg kvart över 8.
Det var förövrigt jättekallt så min fina sambo hade varit så snäll och satt i motorvärmen för oss :)
Bara att starta bilen oh låta den gå en kvart innan vi skulle åka (jadå, vet att det inte snällt mot naturen...)

Synundersökningen visade att synet var lite sämre än förra året, så nu blir det starkare briller som gäller! Det var normalt att det kunna bli så, sa hon så det var inget att oroa sig för.
Detta är sista året vi får bidrag för brillerna, så härefter blir det optikern som ska kolla synet och vi får betala full pris :S
Förstår inte att det kan vara så... Barn är ju inte direkt försiktiga i hans ålder... Kommer att bli dyrt om man ska byta glasögon stup i kvarten! Får påpeka att han måste vara försiktig...

Annars verkar det vara väldans lugn på jobbfronten denna veckan! Hoppas bara att det blir bättre nästa vecka... måste ju ha pengar liksom! Frustrerande att aldrig veta. Jag har ju faktiskt haft det riktigt skönt nu senaste månaderna då jag har fått gå på schema. Skönt när det aldrig blir noe stress, utan man hela tiden vet när man ska jobba! Funkar ju fint å få vita dagen innan eller några dagar före oxå, men är inte så roligt att bli ringd in kl 7 och man ska iväg med 4 trötta ungar. Är ju inte på plats före tidigast en timme efter... Kanske därför dom aldrig ringer in mig på morgonen längre??

En fråga: Varför måste ALLT smaksättas med pepparkakssmak runt jultider??? Om man vill ha smaken av pepparkaka, är det inte då lika bra att tugga på en pepparkaka?? Jag vill inte ha kladdkaka med pepparkakssmak heller inte Ballerinakex som smakar pepparkaka... Är ju såklart valfritt om man köper eller inte, men jag tycker att det är onödigt! Ät en pepparkaka om du vill ha något som smakar pepparkaka, svårare än så är det inte :)
Jisses vad lite jag har att störa mig på.....

Medans jag sitter och bloggar, ringer resursen. Jobb ikväll då 15.45 - 21.45 :) Några timmar i varje fall.

Slänga omkull mig en vända då så man är fräsch tills man ska jobba!

Tjingeling!

//Wenche 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback