wenchepenke

Migrän!

2012-01-03 @ 22:08:26

Vaknade i morse av världens migrän!! Kommer inte ens ihåg när jag hade det senast.... Hade nästan glömt bort hur det känns, men fick en påminnelse nu då :S Tugga i mig lite tabletter, hinka lite kaffe och tog en halvtimmes tupplur sen kände jag mig som en människa igen - nästan! I alla fall såpass att jag kunna göra lite husarbete.
Sen skulle vi ju ha kusin My på besök tills i morgon :)
Har lovat henne det ett tag nu, men har inte haft tid till det pga jobb. Men nu så vart det ÄNTLIGEN av :)



Christian fick sova borta hos sin bästis idag. Lycklig liten kille :)

Kycklinggryta till middag idag. Egenkomponert, som det mesta av maten jag gör:)
Detta är mat för oss som gillar många olika smaker på samma rätt. Jag gillar lite halv-stark mat och det gör även resten av familjen. Tur det:) Detta har jag i:

kycklingfilèer (jag hade 4 ganska stora filèer idag, men jag gör jämt storkok!)
Morötter  (2 st idag)
Paprika    (1)
Ananas (bitar på burk)
Vattenkastanjer
Minimajs
Creme fraishe
Grädde
Kokosmjölk  (en hel burk)
3dl Buljong
Curry
Sweet chilisås
Lite redning

Gör såhär:
1) Stek på kycklingen lite så att den får lite färg
   Skär morötter och paprika i bitar och bland ihop med kycklingen.
   En buljongtärning och 3 dl vatten slänger du i.
   Låt detta koka i 12-15 min under lock.

2)Blanda i vattenkastanjer, ananas, minimajs.

3) Häll i kokomjölken och ungefär 1½ dl creme fraishe och en skvätt grädde.

4) Curry och sweet chilisås får man ta i efter egen smak.

5) Låt detta koka ihop i ytterliga 5-10 min.

Jag brukar ha i lite redning tillslut bara för att jag gillar lite tjockare såser, men det gör man som man vill.
Mitt nästa experiment på denna grytan är att slänga i en banan. Har fått en idè i huvudet att bananen skulle göra grytan ännu godare, men än så länge har jag inte lyckats övertyga sambon om det ;)



Ungarna är hemskt förtjusta i grytan och äter mycket, så jag antar att jag har lyckats då :P Sambon oxå, men han gnäller aldrig på min mat :) Så snäll och väluppfostrad så :)

Nu ska jag upp och titta till lilla Mollysen. Hon hade 40,3 i feber ikväll, stackars liten..
Läre väl titta till dom andra vildingarna oxå så att dom sover.
Dom hade inga planer på det för en timme sedan, men nu verkar det blivit tyst där uppe!

Pöss o kram på er!
//Wenche 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback