wenchepenke

Handbollslördag!

2012-01-14 @ 20:56:19

Lördag och handbollsdag i hallen!
Laget jag tränar tillsammans med C skulle spela 2 matcher idag. Ala och Arbrå stod för tur!
Första matchen var mot Ala. Det var så otroligt roligt att se vilken utveckling sedan helgens cupspel. Nu spelade alla tillsammans som ett lag - både försvar och anfall. Dom körde lite kombinationer som vi tränat på, spelade upp varandra och kämpade med nebb och klör! Så fantastisk kul :)
Det hela slutade oavgjord, vilket tjejerna ska vara grymt nöjda med!
Kollade in matchen mellan Arbrå och Ala. Det var en jämn match som Ala drog det längsta strået.

Sen var det dags för tjejerna igen mot Arbrå. Spelet började lite tamt och Arbrå fick 2 snabba mål. Men våra tjejer kom tillbaka. Till paus ledde Arbrå med 2 bollar. Vi tog ett snack med tjejerna då dom verkade "dabba" av lite. Vill ni vinna eller vill ni förlora?? Behöver väl inte säga vad svaret blev? :)
Det var ett helt annat lag som klev ut på banan. Nu skulle vi vinna!! Dom körde på, knöt ihop säcken och vann välförtjänat :) Lyckliga tjejer och 2 stolta tränare :D
Jag skrek förövrigt på mig migrän :S Så eftermiddagen och kvällen har gått åt till att må illa och tro att hjärnan håller på att fly ur skallen på mig. Lära knapra i mig lite krut, så nu känns det hyfsat..

Nu ska jag fortsätta titta på Gladiatorerna med Benjamin. Dom andra pojkarna somnade å soffan tidigt så dom får se det hela i repris! :D

Ha en fortsatt trevlig helg!

//Wenche 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback