wenchepenke

Den torsdagen då luften gick ur mig....

2012-01-19 @ 20:42:10

Japp! Den lilla, lilla känslan jag hade av att jag vaknar till liv och energin kommer tillbaka, försvann lika snabbt som den kom! Kanske är det för att det är torsdag och det börjar närma sig slutet på "mamma-veckan"? Hur än det är, så är det rätt slitsamt att vara själv med alla barn, samtidigt som man jobbar hela dagar.
Och som alla föräldrar vet så är ju inte arbetsdagen slut bara för att man slutat jobba... Då förflytter man sig till nästa arbetsplats - hemmet!
Då är det läxor, matlaging, diskning, städning, tvätt och lägging av barn. SEN har man fritid :)
Idag har varit en tung dag igen.. Har liksom inte vaknat riktigt på hela dagen och sen vi åt mat nu, har jag räknat minuter tills barnen skulle lägga sig så jag får lägga mig :S
Bara att hoppas på en bättre dag i morgon :D
Den VET jag att kommer bli bra!
Ska åka på dagsutflykt med "lilla" familjen! Blir skönt att få umgås med sambon för en gång skuld! Det känns som att det var länge sen vi umgicks en hel dag.
Blir underbart!
Det tråkiga är att pojkarna åker till pappa i morgon :( Saknar dom redan fast dom fortfarande är kvar här! Då dröjer det en hel vecka tills jag får träffa dom igen.... Tur att det finns telefoner!

Till veckan vankas det handbollsmatch mellan Alfta och Edsbyn. Gissat att det finns många röda spelare som är sugen på en rejäl revange ;)
Jag kommer att vara där och titta iaf!

Nu ska jag kasta omkull mig på soffan. Hoppet om att vara vaken tills min fina Lars kommer hem är väl rätt litet, men på soffan finns jag iaf! Vaknar nog till när han dyker upp...

So long.........

//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback