wenchepenke

Rödluvan och jag..

2011-03-22 @ 09:23:51

Färgat håret igen! Denna gången mycket mera rött! Vet inte riktigt vad det är med mig om dagen, men jag vill ha förändringar :) Kan väl lika gärna börja med håret då ;)

Så här ser det ut nu:

Sorry fjortiskortet, men jag tog första bästa! Orkade inte stå och knäppa en massa kort för att hitta ett bra. Då får jag stå ett tag nemligen... :)

Btw.. i bakgrunden ser ni den hopplösa tapeten i matrummet som jag absolut inte tycker om :S Jättesvårt att hitta gardiner som passar till det rummet. Rummet är gult, brunt och orange (!!!Var ju väldans poppis med terracotta färger för några år sedan..).. Just nu har jag bruna panellängder, men skulle vilja ha hissgardiner som man hänger på gardinstången.
Men hitta färg som passar då???! Tror faktiskt att jag ska sy något själv, får väl se hur det blir ;)

När fönsterna ryker, ryker även tapeterna ska ni veta :D (Ska byta fönster nå tag..)

Hade årets städdag i går. Damma och höll på! Nu är det bara dammsugning och torking av golv i nedervåningen så kan man väl säga att den våningen är vårstädat??!

Det händer något med mig varje vår, och det är att jag vill ha ordning!! Precis som med blommorna, vaknar även jag till liv på våren. Efter en lång vinter i dvala och zombievärld börjar jag ÄNTLIGEN få lite mera energi i takt med snön som smälter och plussgraderna som kommer :)
Då börjar städsuget komma och även renoveringssuget! Får se vad mitt nästa projekt blir...

Härlig årstid! ( ja förutom när man har barn och precis ALLT är blött hela tiden!) Skotorken går varm och det hänger kläder i hela huset!

Igår hade vi världens snöras från taket, precis då jag satt och tittade på "det okända"! Hela huset skakade och en jättesmäll hördes från framsidan.. Tror ni jag skvatt eller??
Blev nästan lite skakis...
Men tittade ut sen och såg vad som hade hänt.. Så idag vet jag vad jag har att göra:
Gräva fram 3 snowracers och en garageport så jag kommer åt barnvagnen!! :)


//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback