wenchepenke

Örebro.

2011-03-10 @ 08:29:14

Följde med syrran till Örebro igår på en cancer-koll. Halv 9 stoppade jag lill-stumpan och mig själv i bilen och åkte till Voxnabruk för att hämta syster och yrvädret My <3. Resan ned gick jättebra. Barnen sov en del och solen tittade fram så då gick det bra att köra.Ju närmare vi kom Örebro, ju sämre blev vädret. Började regna efter ett tag..
Var framme kring halv 2 och syrran hade tid kl 2. Halv 3 var hon klar! Hemskt att sitta och köra alla dessa mil för en halvtimmes check... Men, men huvudsaken är att hon får bra uppföljning så det är ju värd det :)
Allt såg bra ut, inga nya tumörer eller så :) HÄÄÄÄRLIGT!!!

Hemresan var av helt annan klass. Tror jag aldrig har varit så SLUT när jag kommit hem från en bilfärd som jag var igår. Snöslask på vägarna och spårigt samtidigt. Hamnade bakom en lastbil som jag absolut inte klarade av att köra om.. Ja, hemskt var det! Inte visste jag att det skulle bli ännu värre...
Mellan Falun och Edsbyn var det helt jävligt för att säga det fint!
Snöflingor stora som kokosbullar och MÅNGA av dom. Reflexpinnarna var nersnöad så man fick ingen hjälp från dom heller.. Är ju så svårt när det snöar sådär mycket att veta om man ska ha hel eller halvljus på, man ser lika dåligt med båda! Ja, ja var bara att försöka titta efter vägkanten och spår att följa det...
Blev inte bättre av att både Molly och My satte i gång med ett grin-kör dom sista 5 milen hem... Dom var trötta, less och hungriga, stackars barn..

Var väl hemma vid 21 tiden, helt slut! då hade vi åkt bil i 5 timmar i grisväder.
Känner mig fortfarande inte pigg och utvilad, så idag blir det nog till att passa på sova lite medans Molly gör det..

Fick förresten positivt besked igår :)
Lämnade in ansökan om semestervik i tisdags, igår ringde chefen och sa att jag fått på mitt favvoställe Sollin :):)
Så nu är jag glad!! Ska man jobba på sommaren, så var det tur jag fick där som jag trivs så bra!

Haha har förresten kommit på ett bra sett att ha kul när man har tråkigt. Gå in på youtube och titta på alla fjortis-videobloggar :) Jag skrattar mig sönder och sammen!!! Förlåt alla fjortisar att jag skriver så, men är det något gemensamt ni har,att tycka ni är bäst i världen och att alla älskar er??? På ALLA bloggar jag har varit in på, säger dom samma sak: Ni vet att ni älskar mig och att jag är den snyggaste!!

Självförtroende är det inte fel på iaf :) Och det är väl kanske bra.....? Till en viss grad skulle jag tycka!
Men dom får tycka att dom är bäst och snyggast i världen och jag får ha lite roligt och skratta åt dom, så då är vi alla nöjda :)

Tjolahopp!!

// Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback