wenchepenke

Kattens dagar är räknade...

2011-03-16 @ 21:28:15

Tyvärr så är det så nu... Hon kissar överallt, så nu funkar det inte längre... Går liksom inte att ha ett djur som kissar inne, som man inte kan lita på att går på lådan. Som det är nu så får vi stänga alla dörrar till sovrummen därför att hon har satt sig i pojkarnas säng och kissat några gånger nu!
Nästa gång kanske det blir soffan??

Så idag fixade Lars en som kunna hjälpa oss ta bort henne. Nu som det är bestämt och man har fått en dag som det ska hända blev allt så verkligt på något vis. Vi har bara katt i 2 dagar till, sen är det över... Kan inte hjälpa att jag blir lite ledsen och tycker att det är jobbigt.

Känner mig lite som en böddel.

JAG ska bestämma över hennes liv, JAG ska bestämma när hon ska dö.
Det känns inte så bra just nu, men man har ju även ett ansvar som djurägare.
Börjar en katt kissa lite här och var inne, så är det ju något som är fel! Hon kanske inte mår bra??
Nu är det iaf bestämt, fredag ska hon avlivas. :(

Man hoppas ju in i det längste att det inte ska hända flera gånger. Att det bara var en engångs-grej att hon satte sig på kläderna och kissa, eller i sängen, eller i träningsväskorna.. Fast det blir ju allt oftare nu!


Även fast hon ibland kan driva mig från förstånd med sin intensitet och kisseri, så kommer jag att sakna min goda, snälla, fina, lilla katt :(

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Olsson

Usch vad jobbigt...att behöva ta bort ett älskat husdjur. Men det är som du säger...hon mår nog inte bra, och det går inte att ha en katt som kissar inne hela tiden. Jag tror nog du tog det rätta beslutet iaf..även fast det känns jobbigt just nu. Jag finns här om du behöver stöd.



Många kramar Jenny

2011-03-16 @ 22:14:39
URL: http://jennajo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback