wenchepenke

Va fan?? SNÖ???!

2011-04-08 @ 08:52:49

Men suck och stön, varför??! Nu har det varit några dagar med härligt väder, och nu ska det plötsligen bli kallt och snö lite?? Inte okey tycker jag... Inte mycket det snör just nu, men är orolig för att det kan bli mera. Det går ju inte att göra något åt, så det är bara att fokusera på annat. saker som är trevligare än snö i April!

I går pajade våran kaffeperkulator. Just precis vad man behöver en vecka före lön.... Vanliga turen det!! Vi kan väl klara oss utan kaffe på det viset, men känns inte så lockande att ha huvudvärk en vecka pga koffeinbrist heller :O Nä, så en ny traktare fick det bli i går!! Inget dyrt exemplar, men den kanske håller ihop en vecka tills lönen kommer??? :P


Läskigt det där med elapparater som går sönder tycker jag.. Jag är livrädd för att få ström i mig, och jag är livrädd för brand (Tack pappa!! Helt från vi var små har vi fått höra: gör inte så det kan börja brinna!! Och hans rädsla för brand har jag fått ärva tyvärr...)
Jag hade nyss helt upp lite kaffe i en mugg och ställde mig vid kylskåpet för att hämta mjölk. Då hörde jag ett knittre-ljud. Först medans jag stod där tänkte jag att det säkert var för lite kaffe kvar så att det bränns vid i botten. Tänkte dra ut sladden då. Vänder mig om och då ryker det ur uttaget på perkulatorn och det luktade bränt el i hela köket!! Drog ut sladden fort som attans innan det började brinna, men det var nog inte långt där ifrån!!
Vilken tur att jag stod i köket!!!


Var ju bara några veckor sedan brödrosten började brinna rakt upp i ansiktet på mig.. Säger som Linda Bengtzing: e det fel på mig??
Kan ju börja undra om det är det eftersom det JÄMT går sönder när jag håller på...
Men nu får det räcka!! bara på det året vi har bott här har tvättmaskin, diskmaskin, kaffeperkulator, brödrosten gått sönder + dom 2 vattenskadorna vi har haft..

Ska ta och sätta lite fart här, så jag får något gjort innan jobbet kallar!!

Ha en trevlig dag! :D

//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback