wenchepenke

Tisdagsfunderingar.

2011-04-12 @ 14:00:24

åååååh, vad slö jag är om dagen. Fortfarande jättetrött, fast jag tycker att jag sover hyfsat.. Man kanske blir slö av att bara gå här hemma oxå? Inte har jag tränat sen i lördags heller.. Måste skärpa till mig på den fronten! När Lars kommer hem vid 4, måste jag komma iväg direkt annars blir det inte av. Är väl det som är det olämpliga över att styra över egen träning.. Efter ungarna har lagt sig på kvällen, är det liksom inget kvar av mig och då väljer jag soffan framför träning! AJ AJ.
Sen detta med kosten då.... Skulle verkligen behöva någon som gjorde nyttig mat till mig varje dag och som slår mig på fingrarna med en piska om jag försöker stoppa i mig sötsaker :) tänk vad lämpligt! :D
Har läst lite på nätet över p-pillerna jag äter ( cerazette) och där står det att man blir mera sötsugen om man äter dom. Dom flesta jag läste om hade gått upp mellan 5 och 10 kg. Jag har nog gått upp 4 kg tror jag.. Så går det när man inte äger självdiciplin!!

Så nu står jag vid ett vägskilje i livet. Höger eller vänster?
-Antingen måste jag bestämma mig för att nu ska jag banta och köra hårt på det   ELLER
-Så måste jag acceptera att jag ser ut som jag gör, med lite extra här och där! jag kan väl vara bra ändå??!

Måste säga att jag är så less på att försöka banta oxå, jag har fan snart bantat halva mitt liv!! Ska man inte leva oxå?? Ska man inte få njuta? Lite så känner jag.. ska jag verkligen behöva äta kaninfoder resten av mitt liv för att bli nöjd med mig själv? Jag blir deprimerad.. Samtidigt så trivs jag inte med min kropp nu. HJÄLP MIG!!! Varför kan det inte vara enklare att tycka om sig själv och få mig själv att fatta att jag DUGER??

Nä usch! Man har väl ilandsproblemer :/

//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Helena

Klart att du duger som du är Wenche! Men jag förstår hur du menar.Känner oxå så där,ibland att jag duger som jag är och ibland att jag måste göra nått åt "problemet".Svårt när man inte har nån karaktär.Kram på dig

2011-04-13 @ 07:05:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback