wenchepenke

Premiär-grillning!

2011-04-21 @ 20:12:23

ÄNTLIGEN fick jag oxå smaka på grillmat! Är nog den ända i Sverige som inte har fått smaka grillat före idag! Men nu så :)

Stapp-mätt och nästan lite ont i magen :S Men det var det värd, var ända lilla köttbit jag tryckte i mig lååååång efter jag egentligen var mätt :D

Marinerad fläskfilè, klyftpotatis och mangochutney-dip! MMMMMMMmmmmmm :)

Hann inte blogga nåt igår! Världens stressigaste dag kändes det som. Först åka ner på Willys och storhandla. Läre ju fylla kylskåpet tills pojkarna kommer hem :P Välbehövligt måste jag säga, för vårat kylskåp har nog aldrig varit så tomt förr.
 Sen Lidl, sen en snabbis till Dollars och köpa hissgardiner till matrummet (som btw var typ 5 cm för kort på bredden... typiskt min tur det!!),
sen hem och packa upp varorna och försöka stoppa i Molly lite välling och byta blöja. Vällingen gick inget vidare eftersom hon hade feber! Dålig på att äta då..
Så skjutsade jag hem syster till Räka och vidare därifrån till bilverkstan i Finsthögst. Där blev vi nog 1½ timme.. Så nu är fjädern bytt och även lite olja :)

Då vi kom hem började vi städa och tvätta bilen. Så nu har vi knäpp kort och lagt ut den till salgs på Blocket! Vi MÅSTE verkligen ha en större bil nu.. Är så jobbigt att vi aldrig kan åka någonstans hela familjen. Hoppas det är någon som nappar nu då :) Är ju en jättefin bil och skön att köra så det är faktiskt lite synd att vi inte kan ha kvar den... Det får bli en nyare bil när alla barnen har blivit stor :) Just nu känns det lite onödigt att ha en så ny och dyr bil. Ungarna skiter ju ner den invändigt för eller senare, så är det bara :)

Så håll alla tummar ni har för att någon köper den, så att vi kan göra lite roliga saker med barnen i sommar :D

Nu ska jag mysa lite med Molly innan det är dags för sängen! 

Trevlig kväll och påsk på er alla <3 Själv ska jag jobba hela helgen...

//Wenche 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback