wenchepenke

Mitt huvud!

2011-04-05 @ 13:51:06

Gah, vaknade med världens migrän i morse. Yey, eller inte.... Är det något jag hatar att lida av, så är det väl migrän. Man blir så borta och nästan inget som hjälper! Sen har jag ju en tokförkyld liten dotter här hemma oxå som inte är så glad, så ingen vila blir det heller.

Det enda som hjälper är att knapra piller eller dricka mycket kaffe/coca cola och sen lägga sig i ett ljudisolerat, mörkt rum. Det gör ont att andas, jag mår illa och börjar fundera på om jag håller på att få en stroke. Eller vad är det frågan om liksom?? Usch...

Men nu då, efter en halv lite kaffe och 2 timmar på ryggen ( medans Molly sov) under täcket så känns det liiiite bättre. Fortfarande känns det som att det nog kommer tillbaka snart.. Och det värsta med det är att jag VET att om det kommer tillbaka nu, så blir det jävligt! På RIKTIGT!!! Värre än det var i morse.. Brukar vara så.. Ibland kan jag nästan bli blind, får några grymma synsrubbningar, och jag kräks...
Inget jag vill ska hända direkt, så det är bara att fortsätta med koffeinkuren nu :) Är väl ingen höjdare att sitta framför datoren heller, så det får bli lite kortare inlägg idag.

Gjorde texmex-burgare igår med Hasselbackpotatis och tomatsås. För ni som vill prova lite annorlunda köttfärsbiffar, så kommer receptet här:

                TEXMEX-BURGARE.


500g        Köttfärs
1             Lök ( jag brukar riva ner den med rivjärn för att få saftigare burgare)
½            Paprika
1             Ägg
2msk       Hackad gurka
1klyfta     Vitlök
½ glas     Tacosås
1tsk        Chillipulver
               Salt
              Peppar

Blandas ihop! Stek dom i den storleken man vill ha. Antingen köper man färdig tomatjuice eller gör egen tomatsås. Jag brukar lägga biffarna i en ugnsform, häller över juicen/såsen och in i ugnen på 200 grader i 10-15 min. Hasselbackpotatis eller klyftpotatis är ett måste tycker jag, men det gör man väl som man vill :)

I sommar ska vi försöka grilla dom, blir spännande! Kan tänka mig att det blir gott för då får man ju den rökta smaken på dom oxå!

Nu ut och handla potatis och cola!

Hej hopp.

//wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback