wenchepenke

Lördag!

2011-04-16 @ 07:24:46

Lördag och dags för jobb igen kl 13. Jobbar kväll idag! Ska tillbaka på stället jag sommarjobbade i fjol, så där är man ganska känd.. Dock har väl saker förändrats lite på den tiden jag har varit mammaledig, men på ett ungefär lika! Skönt att få komma iväg och tjäna lite pengar! Man blir ju inte rik på föräldrapenningen direkt..

Denna månaden kommer nog till att vara minst lika jobbig ekonomiskt som förra månaden var! Har jobbat några dagar mera, och då måste jag ju säga ifrån min föräldrapenningen för den dagen.. Det dumma är ju att det jag har tjänat i April, får jag ju inte före 27:e Maj! Tycker att det är helt på tok egentligen... Borde haft löningsdag kring den 5:e eller nåt för timmvikarier. Är ju väldigt länge att vara utan pengar en hel månad liksom..

Nåja, vi klarar oss ju, men bara så himla tråkigt att inte kunna göra något roligt! Får ta igen det nästa månad :) Då firar jag och min älskling 2 år tillsammans <3 Så då hoppas jag att vi ska få lite tid för oss själva om inget annat.. Är ju inte vardagskost att vi har det, direkt :)


Klockan är nu 07.10 och det ser ut som att vi får en fantastisk fin dag idag oxå :) Har faktiskt fått lite lust till att pygla på lite i trädgården! Jag som absolut inte har gröna fingrar eller något som helst talang för trädgårdar, har plötsligt fått en massa idèer på hur jag skulle ville ha det ute här!! Med blommor, grus, stenar och lite tid så ska vi nog få det fint här :) Vi måste göra något åt ingången till vårat hus!!! Den ser så tråkig ut så det är inte klokt!!! Ligger några gamla stenplattor där, som har blivit grön och ful, plus att dom ligger inte rakt längre!! Efter vintern var över ifjol, såg det hemskt ut och i år ser det ( om möjligt ) ännu värre ut. Tjälen i backen har liksom tryckt upp plattorna! Så no more plattor utanför här!!! Här ska läggas grus!!

Nä, om man ska få i sig lite frukost då?? Det kurrar i magen så det är väl dags..

Ha en underbar dag i solen!

//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback