wenchepenke

Just a perfect day - NOT!!!

2011-04-10 @ 10:45:24

Vaknade i dag och var sur??! Känner att det kryper i mig av irritation.. En sån dag som man bara vill vara själv, inte prata med någon eller minst av allt vara den som håller fortet här hemma. Vill bara sova och titta på tv. Inte städa, inte göra mat,inte byta blöjor eller mata, gnälla, tjata; INGET!!!!
Men så funkar det ju inte... Och inte tror jag att jag skulle klara av det en hel dag heller. Skulle sakna mina barn och sambo efter ett tag!

Grejen är väl den att jag är så förbannat trött och känner mig utmattad på något konstigt vis. Och då blir ju stubinen som den är: KORT!
Skulle önske att jag någon gång kunna få sova en hel natt utan avbrott och NÅN gång få sova lite längre än till 6... Är sååååå jobbigt att vara såhär trött! Enda fördelen med att vara trött, är att jag får ganska mycket gjort här hemma. Nu till exempel, är alla fönster i hela kåken putsade på insidan :) Bara utsidan kvar, men det får jag ta en annan dag jag är trött. Nu tog orken slut och jag är ( om möjligt ) ännu mera trött än jag var innan...

Man längtar oftast till helgen kommer och ledigheten, men ibland kan dom dagarna vara asjobbiga!! Pojkarna har tråkigt här hemma och vill leka med kompisar. Men idag har jag ingen bil och dom ska som vanligt leka med kompisar som bor längst bort!! Man kommer med alla möjliga förslag om andra kompisar i närheten som dom kan leka med, men se det duger inte! Och kan inte kompisar leka så är ju det självklart MITT fel....
Har dom tråkigt här hemma och inte har någon att leka med, då är det konstant tjat om mat!! Varför?? ska man behöva äta bara för att man inte har något att göra?? Nä, ni! Här äter mat till fasta tider, är man hungrig utöver det får man ta en frukt...

Denna helgen har dom varit mera tjatig än dom brukar vara och jag vet inte varför??
Eller så kanske dom inte tjatar mera än vanligt, utan att jag retar upp mig mera än vanligt??
Är nog en kombination av mera tjat och kortare stubin, Dom två delarna går inte ihop har jag nu fattat..

Men i morgon är det måndag igen, och rutinera är "back in town"! 
Det kanske ska blir skönt för stora och små det....


// Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback