wenchepenke

Fredag!

2011-04-29 @ 07:56:51

Äntligen helg!! Denna helgen har jag inget jobb inplanerat, så det blir att bara slappa med Molly och älsk <3.
Eller ja, det finns ju säkert 1000 saker vi ska göra här hemma, men inget vi absolut MÅSTE göra, så det känns skönt! Tänkte fortsätta lite i trädgården jag iallafall, sen blir det väl att måla altandörren. Nu för tiden är den grön, men den ska bli vit :) Sen ska väl fönster kittas där ute, bytas tak, väggar målas osv. Man får ta lite i taget.

I går grävde jag fram i komposten. Den har blivit överfylld med åren!! Tror inte att dom som bodde här innan oss änvände den.. Dom som hade huset först, var riktiga trädgårdsmänniskor. Dom skulle väl bli tokig om dom såg hur det ser ut nu :S iaf, komposten, var full med jättefin jord som man kan fylla på i buskar och till blommor :D Fick flytta lite på gammal ris, löv och grästuster bara, sen kom jag ner till jorden.
Ända som är lite dumt nu när jorden är framme, är att grannens katt tycker att han har fått världens finaste sandlåda att skita i :S varit ut èn gång och jagat bort honom. Han får hitta en annan sandlåda :)

Tror inte att jag satt i soffan mera än en kvart på hela dagen igår. Jag tvättade, hängde tvätt, laga punka på min cykel, grävde fram komposten och la på buskar och träd, bakade muffins och cookies, krattade, bytte sängkläder, badade ungar, gräddade pannkakor. Så då när barnen var i säng och jag själv hade hunnit med en dusch, var det minsann inte mycket kvar av mig :) Trött som en apa och somnade kring halv 11 :) Jag hade bra samvete då iaf och förståelse för varför jag var trött! Underbar trötthetskänsla i alla muskler.

Men nu är det ny dag och nya möjligheter! Tänkte försöka hälsa på Pär och Charlotte och snusa på deras lilla bebis :) Om dom orkar! Sen blir det att fortsätta här hemma. Ska även skjutsa pojkarna till Bollan idag. Dags för pappavecka nu. Dom håller på att flytta för fullt, så det blir spännande för dom! Ska in på stan en vända oxå :)

Nä nu så! Får plocka ihop lite här så jag inte glömmer skicka med något.

HA en strålande dag tycker jag :)

//Wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback