wenchepenke

Hærliga dagar i Kragerø!

2010-10-31 @ 19:48:53

Nu ær vi æntligen hær :) Kom fram typ vid 4 tiden i går eftermiddag. Resan var ganska jobbig! Det typ spøregnerade på både E6 och E18 næstan hela vægen ner, så det var ganska jobbigt att køra. Det sprutar ju från andra bilar och går åt så mycket spolarvætska, sen blir man helt stirrig i øgonen tillslut! Men kom då fram tillslut iaf.
Molly sov næstan hela vægen, førutom en liten vænda i Kongsvinger! Då gallskrek hon och vægrade ta nappen och jag fattade inte vad det var før fel! Stannade til i en bussficka och tog upp henne. Mærkte att jag blev alldeles bløt på handen. Tittade på den, och den var alldeles GUL!! Stackars liten hade bajsat så det gick nerøver benen och uppøver ryggen.... Jaha, vad gør vi nu?? Fanns ingen plats i bilen att byta på, så det var bara att sætta den stackars ungen tillbaka i bilstolen och åka till nærmaste mack som såklart var næstan 2 mil dærifrån! Hua vad jag tyckte synd om henne... Men vi fick bytt klæder och bløja, sen fick hon lite mat och sov hela vægen ner till Kragerø. Det var då typ 30 mil kvar..
Hon ær så duktig, min lilla go-fia!! :)

Då vi kom fram, fick hon sitta i mormors knæ hela kvællen :) Det var grejer det! Alldeles lugn och flinade hela tiden :) Nu får jag typ låna ungen nær hon ska ha mat :) Ær ju inte så ofta dom ser barnbarnen, så såklart blir det lite så!
Idag var vi ute på en 3 timmars lång promenad. Jætte skønt, men OJ vad ont jag har i benen!!
LIte kort:


Fina høstfarger!

Knoppar på træd! I slutet på oktober...

Rosen som fanns kvar i mammas trædgård

Grannen hade flera...

"Jejja" Homanns hus som nu ær museum..

Trædet ser kanske inte så stort ut nu, men om jag stæller mig bredvid...

..så ser ni att det ær JÆVLIGT stort!! Undrar HUR gammalt...

Titt-ut :)

Lilla Molly <3

Nu blir det att titta på norska Robinson!
Prinsessan sover och jag ska vræka i mig norskt brød som ær så førbannat gott :)

Trevlig kvæll på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback