wenchepenke

2 Dagar kvar...

2010-10-28 @ 19:55:21

Nu är det bara 2 dagar kvar tills Molly och jag åker till Kragerö!!
I morgon blir det att packa grejer och försöka komma ihåg allt man ska ha med. Bruker jämt packa för mycket kläder med och glömma något! Nåja, är väl inte världens undergång om man skulle glömma något, blir ju bara borta 4 dagar :)

Nu har även en vecka gått med pojkarna, i morgon åker dom till pappa igen! Denna veckan har väl gått hyfsat, men Christian har lite jobbigt med sig själv! 6 års trotsen är inte att leka med minsann!! Han försöker komma på vem han är som person och har fruktansvärt många konflikter med sig själv vad det verkar... Tycker så synd om han ibland, för han blir ju så ledsen! Det ända jag kan göra ibland är att hålla om honom och säga att jag älskar honom över allt på jord! Han är ju trotsig som tusan och gör saker han vet att han inte får, och vi blir osams. Ibland skulle jag ville gå någon kurs för att lära mig hantera olika situationer. Funderar faktiskt på att anmäla mig till familjverkstan som dom har här i kommunen.

Dagen i dag blev som vanligt stressig! Inte undra på att man somnar på soffan så fort barnen har lagt sig :) Det händer ju något HELA tiden! Og alla som har eller har haft bebis vet ju att det är väldigt svårt att planera tiden då ;) Vi hade rätt skapligt gott med tidi dag morse innan skolan började, men sen vart Molly tvärhungrig och bara skrek! Fram med tutten då och amma en snabbis! OJ DÅ, då var klockan redan över 8! Hade lovat dom att åka bil i dag, men då vi tittade ut var bilen borta!!! Hade helt glömt bort att Lars sov över och lära ta bilen för att hinna till jobbet i tid! skolan börjar 8.15 och nu var klockan typ 8.10. Bara att sätta på dom hjälm och få iväg dom på cykel, klä på mig själv och följa Benjamin till dagis!! Sen hade jag lovat syrran att skjutsa henne, så fick sätta bilstolen på vagnen och knata bort till SP och hämta bilen.
Sen blev jag sen hem oxå, så Lars fick hämta Benjamin på dagis! SUCK, att man inte kan planera tiden lite bättre! Jag mår ju inte bra av detta stress, men ändå så klarar jag inte av att ändra på det! Snart ligger man väl sömnlös om natten igen för att man är så stressad... Vill inte gå in i väggen igen!

Blir några härliga dagar hemma i Norge nu iaf :) Får försöka ladda batterierna till en ny stressvecka med barnen börjar..... ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback