wenchepenke

Måla måla

2010-11-26 @ 11:58:04

Nu är jag sådär dålig igen på att skriva, men jag har haft fullt upp nu denna veckan! På dagarna är man ju med barnen hela tiden, sen på kvällarna har jag målat och målat :)
Och vilket LYFT alltså! Blir jättesnyggt nere i källaren nu!
Vi har målat väggarna vita (trodde det skulle räcka med 1 strök grundfärg och 1 med toppfärg, men fick måla 2 gånger med toppfärg!)
Den fula röda mattan ska BORT och det ska läggas ny, helst svart matta!
Trappan ska skrapas och putsas och även den målas vit.
Fönster- och dörrfoder blir svarta även dom och sen ska vi tapetsera dörrarna :)
Blir riktigt spännande att se när det blir klart!

Här får ni se hur det såg ut före:

Mörka och tråkiga väggar...


Mattan är ju ABSOLUT inte min favorit kan jag säga.. :)

Och så här ser väggarna ut nu:

Lite skillnad!! Och detta med bara grundfärgen...

Snyggt eller hur?


Trappan blev ljus och fin!

Så nu vet ni vad jag gör om kvällarna! :)

Men i helgen blir det lite ledigt. Åker till Sundsvall med kärleken, Molly och Malin med familj. Ska bara mysa och ha trevligt. Och inte minst: Njuuuuuta av den underbara hotellfrukosten 2 dagar i rad :)

Jag VET ni är avundsjuka på mig men försök ha en trevlig helg ändå :) tihi..

Kram på er
// wixen

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback