wenchepenke

Vecka 25 :)

2010-05-13 @ 09:18:11

Tänk, nu har man kommit till vecka 25 - redan! Lite konstigt att tänka på att i vecka 27 fick jag Eirik, det är under 2 veckor dit! Vill inte gärna ha ett prematur-barn till... Ska nog klara mig denna gången oxå. Har ju gått bra med Christian och Benjamin, så jag är inte orolig!
Får dock gå på flera och tätare koll hos barnmorskan nu. Är dit varannan vecka, men det känns helt ok :)
Kollade blodsocker förra gången och det låg på 5,6 så det var helt ok! Börjar det krypa över 9, är det fara på färde. Brukar normalt ligga på 4,3-4,6, men hade nyss ätit frukost då jag var till barnmorskan så det kan vara därför det var lite högre.. Men som sagt ingen fara :)
Annars upptäckte jag i går att det har börjat droppa lite mjölk från brösten :s Tycker väl att det är lite tidigt, men så länge det inte rinner hela tiden¨så gör det inte så mycket! Fick ju en liten AHA-upplevelse måste jag säga, det börjar ju faktiskt närma sig förlossning och att få hålla i lilla bebisen utanför magen och jag som inte har börjat skaffa så mycket grejer än... Börjar bli dags nu snart!
Man vill ju liksom ha ting klart tills det är dags.. Men hinner väl :)

Var på biblioteket med pojkarna igår! Det tyckte dom var roligt. Eirik låna böcker om dinosaurer, Christian hitta om spöken och draken och Benjamin en bilbok :)
Själv hitta jag lite böcker om förlossning och spädbarnställ som Lars kan titta i. Har ju gjort detta några gånger och glömmer bort att allt är ju nytt för honom. Känner mig lite taskig när jag kommer på det faktiskt... Tar allt som en självklarhet jag, men allt är inte självklart för honom! Han har ju aldrig varit borti bebisar över längre perioder, så inte så gott för honom att veta allt eller...
Smygtitta lite jag oxå faktiskt :)
Man har ju faktiskt en del tanker kring förlossningen och hur det ska bli denna gången... Men fortfarande 14,5 veckor dit- + -, man vet ju inte när det tänker sätta i gång..

Blev mycket graviditetsskrivning denna gången, men är nog lite för att det börjar verkligen gå upp för mig att det inte är så långt kvar :)

I helgen kommer mamma och det ska bli kul :) Längtar tills att få träffa henne.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback