wenchepenke

Vecka 30 :)

2010-06-16 @ 23:50:26

Japp, passerat vecka 30 nu i måndags.. Inte många veckor kvar nu :) Börjar längta mera och mera!
Har som vanligt hänt en massa grejer här sedan senast jag skrev...

Förra torsdag 10/6 fick jag åka in på förlossningen i Hudiksvall. Jag stod och tittade på kläder åt Eirik som han skulle ha till skolavslutningen på Linneas här i byn. Medans jag stod där kände jag att det var något som kom ut där nere.. Ja ja tänkte jag, det var väl bara flytningar och tänkte inte mera på det. Då jag gick på toa hemma var det blod som hade kommit ut och lite klumpar ( lite äckligt att berätta det här kanske :P) Men iaf så tänkte jag FAN!! är väl inte moderkakan som har börjat släppa nu väl??!
Jag ringde barnmorskan, men där var det som vanligt fel på telefon så man inte kom fram.. Tillslut ringde jag rådgivningen som i sin tur tog kontakt med GYN i Hudik och dom tyckte vi skulle komma in och kolla.
Så vi gjorde det! Efter 3 timmars väntetid på läkarn, gjorde dom UL inuti och utvändig men dom hitta inte något fel som tur var så det var bara att åka hem :)

Natt till måndag, fick min lilla katt kattungar! Äntligen!!! Började fundera på om det bara var gaser som skulle ut eller om det verkligen var kattungar!  4 små bebisar hade hon i sin mage :) en spracklig, 2 svarta och en lite gråspracklig - tror jag. LIte svårt att se när dom är så små.. Så nu blir det liv här hemma snart. 4 små nösten som springer runt och river grejer :)

Helgen går åt till kalas! Lars mamma fyller 60, så då blir det storkalas i Getryggen! Senare på kvällen åker vi hem för då ska vi fira Joel som ska ha 30 års kalas! Pust!!! Blir nog en väldigt jobbig med rolig helg.

Lite kort från förra gången vi var i Getryggen:

Nu har jag tvättat bebiskläder och hämtat lite grejer hos en kompis, så nu ska jag skruva upp skötbordet :)

Hörs!

// wenche

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback