wenchepenke

Sjukhuset med Eirik.

2010-06-21 @ 10:35:16

Hua, förra veckan var verkligen FULL!
Jag brukar tänka när pojkarna är här att nästa vecka, DÅ ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig men av någon konstig anledning verkar det aldrig bli så!
Det händer saker hela tiden, men samtidigt går tiden lite snabbare då oxå. :)

I onsdags var vi på sjukhuset med Eirik för att kolla upp hans andningsbesvär och få svar på röntgenbilderna han tog. Hans lärare har sagt åt oss att han inte riktigt orkar i gympan och hostar tills hans spyr och mediciner verkar inte hjälpa! Vilken jävla röra innan man fick komma in då!
Ringer först HC här hemma i Byn, svaret man får:
-Vi har inga papper på att han har astma här inte.
Nähä, vem har det då?
-Du får ringa barnkliniken i Bollnäs.

Jahapp, som sagt så gjort! Svaret man fick på barnkliniken:
- vi har inga papper på att han har astma här, vi har bara koll över hans njure!

Då höll mamma Wenche på att klicka i vinkel!! Och det hörde hon nog så hon erbjöd sig att ringa till HC i byn och fixa upp i röran. NÅGON har ju skrivit ut mediciner åt honom och bestämt dos, så varför finns inga papper på detta?! Ja det är väl pappers-Sverige i et nötskal det!

Efter mycket om och men, fick vi tid på HC i byn och läkaren där säger då att han har nedsatt ljud i nedre del av vänster lunga, brukar det vara så?? Både Henrik (pappa) och jag såg nog ut som frågetecken för detta har vi aldrig hört. Läkaren säger att han kanske inte alls har astma utan att lungen inte fungare 100 %, han vill att vi ska åka på röntgen så snabbt som möjligt!

Efter röntgen gick det väl 2 veckor innan vi blev kallad till Bollnäs. ÄNTLIGEN får vi hjälp efter månader med tjat och hela tiden bli avvist av olika läkare om att " det bara är ett virus och måste läka av sig själv".
Olika tester görs och dom kommer fram till att hans andningskapacitet inte är så bra som den ska vara.. Nya tester görs efter han har fått medicin och andningskapaciteten ökar med 20 %!! Röntgenbilderna visar även att han har 2 revben som har växt ihop och detta gör att lungen inte kan vidgas som den ska. Detta kan man inte göra något åt.. Men nu har han iaf fått andra mediciner som är starkare och mera effektiv så HOPPAS nu då, att ting ska bli lättare för honom nu!

Samtidigt som jag är såååå glad för att han äntligen har fått göra dom tester som behövs och fått mediciner som till nu verkar hjälpa, så kan jag känna mig så förbannad att man ska behöva tjata och springa ner dörrarna på HC för att få hjälp och bli trodd!!
Ibland funderar jag på om vissa läkare sitter och räknar hur många gånger man har varit ner med samma barn över en viss tid, och redan då bestämmer sig för att man är "hysteriska föräldrar" som springer ner för mista lilla. Och det då är lätt att säga att det är ett virus som kroppen måste fixa själv även fast man säger att ungen hostar  320 dagar pr år och inte orkar vara med lika mycket som andra barn???
För detta med att han har revben som har växt ihop och dåligt ljud i lungan, det har han då banne mig haft i alla år då läkaren på barnkliniken säger att detta kanske är medfödd eller hänt efter OP då han var 1 mnd gammal! Varför har ingen andra läkare hört detta??? Nä fy fan säger då jag...
Vilken tur att man fick träffa en läkare som verkligen vill gå till bunns i det hela!

Så nu håller vi tummar och tår att det blir bättre nu =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback