wenchepenke

Snart sommarlov!

2010-06-04 @ 18:32:25

GUUUUD vad dålig jag är på att blogga nu för tiden :S
Men som vanligt är det mycket som händer hela tiden så man har ingen ork till att sitta framför datorn..

Vad har hänt här på slutet då? Hmmmm... Jo mamma har varit här i 2 veckor, mycket därför jag inte har bloggat oxå. Man vill ju vara social när hon först är här.. Var ju 2 år sedan senast!

Nu var det ju så att precis när mamma var här, arragerade ju Kommunal facket en resa till Furuvik. 50 kr pr person och då var det bussresa, inträde, åkband och hamburgare med i priset!
Klart man åker när det är så billigt! Men turen var AS-jobbig!
Fy fan, säger då jag! Kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig i mitt liv tidigare har stått i kö så mycket som jag gjorde den dagen!!! SCHEZZZZZZUS
Det var kö för att gå på toa, kö för att få mat, kö för att se på djuren, kö för att köpa glass, kö för att få åka karuseller!
Tyckte faktiskt synd om barnen.. Dom fick bara åka 2 karuseller för det var så himla lång kö så det var helt hopplöst! Sockervadd kunna dom bara glömma att få, för där var det kö i 1½ timme!!! Sjukt ju...
Att barnen skulle hinna gå på toa var bara att glömma, för där fick man stå i kö typ en halvtimme och så länge klarar inte ett barn att hålla sig... Var bara att gå ut i skogen det!
Kan väl tycka att dom kunna delat upp resan i 2 omgångar istället för att man ska behöva trängas sådär.. Men hade säkert blivit dyrare därför gjorde dom så!

Mamma, Eirik och Christian åkte flodtunna!


ena karusellen dom fick åka


Christian ville åka själv..

Annars går det bra med magen oxå! Den växer så det knakar :) Senast när jag var till barnmorskan hade magen växt med 3 cm sedan senast. Ligger precis på normalen. Blodtrycket var lite lågt 110/60, inte undra på att man känner sig svimfärdig ibland..än så länge har jag bara gått upp 4 kg så jag hoppas att det inte kommer på så väldigt många flera :) Skönt sen när allt ska bort igen..

Börjar längta efter våran bebis nu.. När man tittar på förlossningsklinikken på tv, då känner jag att jag vill att dom sista veckorna nu ska gå fort! Jag vill inte ha förtidigt, men veckorna får gärna gå lite fortare! Lars är otålig han oxå. Han vill ha sitt lilla barn nu :) Vi har fortfarande mycket att fixa, så vi får sätta lite fart snart. är ju bara mellan 9 och 13 veckor kvar faktiskt!

Nu ska jag vänta in pojkarna som är ute och leker, sen ska jag försöka få dom i säng. I morgon kväll åker vi nog till Getryggen och sover över där! Mysigt värre <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback