wenchepenke

Tandläkarn....

2010-08-12 @ 16:18:55

Varit till tandläkarn - igen! Var dit i juni och lagade en mjölktand (ja, jag har kvar några mjölktänder!). tyckte väl att tandläkarn hade lite väl bråttom då han höll på så jag hade faktiskt funderingar på om det ville hålla? Mycket riktigt började lagningen på att släppa förra veckan! I lördags lossna den helt. Så nu har man gått med et krater i tanden och känt sig lite ofräsch. Jag tycker att det luktar!
I dag fick jag en tid så jag skulle få fixa det igen!

För det första är det inte alls något skönt att hänga i princip upp och ner på rygg när man är gravid i vecka 39. Kändes ut som att jag skulle tuppa av efter 2 minuter! Det ända jag låg och tänkte på var BLI FÄRDIG; BLI FÄRDIG!! Men för en gång skuld kom man ju till en tandläkare som var jätteduktig och NOGRANT, så planer på att komma ut av stolen snabbt, kunna jag ju bara glömma :S

Efter mycket bökande och stökande, klämming, borring och fyllning och blåa lampor som skulle lysas på tanden, fick jag gå därifrån!
Så fort han började hissa upp mig i sittande ställning kände jag hur det började blixtra för ögonen och huvudet sa det bara PANG i!!
Härligt att gå till tandläkarn och få lagat en tand och som en liten bonusgrej fick man migrän!
Var alldeles klen och illamående så det var bara att gå och lägga sig med en handduk över ögonen!
Efter 4 timmar nu och lite tabletter känns det bättre :)

Annars är det ganska lugnt med magen fortfarande. I går tänkte jag nog att, ja men nu så händer det något! Hade typ kraftiga förvärkar ( eller vad det var, jag är inte säker längre!!) i 4-5 timmar och började blöda! Så då vart man ju en aning glad och tänkte att man kanske skulle få föda snart nog! Men ingen ökning i styrka av värkarna eller tätare och sen bara försvann dom :( Men kanske, kanske har man börjat öppna sig mera då??? Så var det ju förra gången jag fick en sån blödning iaf. Då hade jag öppnat mig 1 cm och det är nu 4 veckor sedan..
NÄ, man får väl helt enkelt sluta tänka på det och försöka fylla dagarna med något vettigt, så händer det nog snart!

10 dagar kvar till BF nu! Håll ut!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback