wenchepenke

Jobba!... och hemska drömmar...

2009-12-02 @ 23:18:55

Fick hoppa in och jobba lite i dag. Blev ringd efter 07.10 i dag morse och då var man väl inte riktigt med... :P var bara att hoppa i kläderna och gå till jobbet! Skönt att få jobba lite, men man kan inte rå för att man känner sig lite utnyttjad av kommunen... Alla dessa indragningar och besparingar dom håller på med, gör det väldigt svårt för oss timmvikarier att få jobba! Här har man slitit och ställt upp på alla möjliga konstiga tider sedan 2002, och vad har man igen för det då?? INGET!
Man duger så bra när ingen annan vill jobba (jul, påsk och sommar) och även när det är vinterkräksjukan eller magsjukan. DÅ duger man! Känns lite surt att man riskerar sina egna barns hälsa när det är magsjukan bara för att få jobba, men man måste ju ha något att leva för oxå! Brukar inte få magsjuka själv, men jag släper hem skiten! Och då blir ju baren smittad... Iof så får dom väl i sig skapligt med bakterier på dagis oxå, men man tänker ju på det ändå! Tänk om det var jag som har smittat dom? Alla vet ju hur hemskt det är att ha magsjuka...
Det är bara att glömma bitterheten och tacka o ta emot =)

Hade en hemsk dröm i natt... Drömde att min pappa hade gått bort... Och syrran och jag satt i hans hus och skulle gå genom alla hans saker. Försökte få kontakt med honom, för båda 2 kände att han fortfarande var kvar i huset.. Snuskig känsla! Jag grät i drömmen och vaknade av att jag grät. Ganska skönt då jag insåg att det bara var en dröm och att pappa fortfarande lever. Även fast jag vet det, så sitter oroen fortfarande kvar i kroppen! Lustigt det där....
Skönt att jag snart får resa hem till Norge och träffa honom igen... =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback